這是我寫的第一篇部落格,翻譯不好請多包涵

How far I'll go原唱是Alessia Cara但電影裡是由Auli'i Cravalho唱的兩人唱的都很好聽

https://www.youtube.com/watch?v=cPAbx5kgCJo

(不知道要怎麼上傳youtube影片,有誰知道)

I’ve been staring at the edge of the water

我一直凝視著大海的邊緣

Long as I can remember, never really knowing why

從我有記憶時,永遠不知道為什麼

I wish I could be the perfect daughter

我希望我可以當個完美的女兒

But I come back to the water, no matter how hard I try

但不管我多努力的嘗試,當我回到海邊

Every turn I take, every trail I track

我採取的每以一個方式,我追蹤的每一個痕跡

Every path I make,every road leads back

我做的每一條路,都領導我回到原點

To the place I know, where I cannot go

到我知道,我不能去的那裡

Where I long to be

那裡是我渴望的地方

See the line where the sky meets the sea?

看著連接天空和大海的那條線

It calls me

在呼喚著我

And no one knows, how far it goes

沒有人知道,到底有多遙遠

If the wind in my sail on the sea stays behind me

如果我的風帆在海上把我留下

One day I’ll know, if I go there’s just no telling how far I’ll go

如果我去那裡,有一天我將會知道那裡有多遠

I know, everybody on this island seems so happy on this island

我知道,每個人在這座島上似乎都很快樂

Everything is by design

每件事都被設計好了

I know, everybody on this island has a role on this island

我知道,每個人在島上都扮演著自己的角色

So maybe I can roll with mine

所以也許我可以自己掌握

I can lead with pride, I can make us strong

我可以帶著驕傲,使我們更強壯

I’ll be satisfied if I play along

我將為很滿意,我扮演我自己

But the voice inside sings a different song

但內心裡總會有著不同的想法

What is wrong with me

我到底是怎麼了

See the light as it shines on the sea?

有看到光在海面上閃亮嗎?

It’s blinding

非常的耀眼

But no one knows, how deep it goes

但是沒有人知道,到底有多深

And it seems like it’s calling out to me, so come find me

而這似乎像是在呼喚我,過來找我

And let me know, what’s beyond that line, will I cross that line?

也讓我知道,我將會越過那條線,超越那條線又有什麼在等我

The line where the sky meets the sea?

看著連接天空和大海的那條線

It calls me

在呼喚我

And no one knows, how far it goes

沒有人知道,到底有多遙遠

If the wind in my sail on the sea stays behind me

如果我的風帆在海上把我留下

One day I’ll know, far I’ll go

有一天我將會知道,我將會去多遠的地方

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 chenpl1215 的頭像
    chenpl1215

    chenpl1215的部落格

    chenpl1215 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()